Flytta hemifrån, igen

 
 
I bland håller det, ibland håller det inte. 
I mina fall håller det inte. 
Vilket det inte gjorde den här gången heller! 
 
Lyckan var stor när jag förra våren plockade ner mina ägodelar
i flyttlådor och flyttade hem till min dåvarande pojkvän. Jag lämnade
min lägenhet, min stad och mina grannar för att få vara med honom. 
 
Men nu i höstas var lyckan inte längre närvarande då jag åter igen 
plockade ner mina ägodelar i flyttlådor. Min dåvarande pojkvän hade
tröttnat på mig och jag fick flytta hem till min kära lilla mor, till hennes
lägenhet, hennes grannar och den lilla by jag växte upp i. 
 
Jag trodde att det skulle ta någon vecka innan jag skulle hitta något
nytt boende. Men nu har det gått två månader och jag bor fortfarande
kvar hos min mamma. 
 
Ett andra hands kontrakt är påskriver och nu inväntar jag bara på att
bli godkänd som andra hands hyrare på en lägenhet, en stor egen 
egen lägenhet, nya grannar och i min gamla stad. 
 
Jag hoppas på att i början av februari får åter packa ner mina ägodelar
i kartonger men denna gången lika lycklig som jag var förra våren. 

Kommentarer:

1 Bintu Malm Fraser:

skriven

Men vilket väldigt fint inlägg ändå. Även om det är lite sorgligt så klart :-( Du kan i alla fall glädja dig åt att du är väldigt duktig på att skriva :-)

Svar: Tack! :)
Anna H

Kommentera här: