0 Läs mer >>
 
 
I just discovered something! 
 
Det här inlägget hade känts mer naturligt att skriva
på engelska, men får bli på svenska för sakens skull. 
 
Idag har jag upptäckt något. 
 
Jag har upptäckt att livet blir bättre om man går 
utanför dörren! 
 
Att spontant ta en tripp ner till affären kan leda 
till en mängd olika saker;
- Du får frisk luft. 
- Du får vara ute i naturen/stan. 
- Motion. 
- Du kan träffa personer du inte hade räknat med 
att träffa. 
 
De träffarna kan leda till att en mängd olika saker
händer!;
- Du blir glad.
- Du har roligt. 
- Du öppnar upp för fler roliga spontana äventyr. 
 
Så res er upp ur soffan, gå ut ur dörren och gå
ner till affären och köp en paket mjölk!
 
You never now who you are going to meet.. 

I just discovered som...

0 Läs mer >>
(Bilden är från en annan god gärning, nämligen när jag räddade en vattensork ur en fontän den inte kunde ta sig ur på egen hand!)
 
Känns riktigt bra just nu! 
 
Lägenheten börjar komma i ordning. 
Blommor har börjat köpas in. 
Gardiner har hängts upp. 
Jobben rullar in. 
Och karmakistan är påfylld. 
 
Hittade nämligen en mobiltelefon på en parkering idag. 
 
La genast upp på stadens största facebooksida och 
fråga om någon kände till den. 
 
Efter ett par timmar lyckades jag få tag i ägaren som
i morgon får återse sin telefon som varit borta i över
ett dygn. 
 
Måste säga att även om det var för den goda sakens
skull, känns det fruktansvärt bra när man läser alla
kommentarer på nätet vilken god människa man är!
 
Värmer lite i hjärtat. 
 
 

Dagens goda gärning

0 Läs mer >>
 
Ett steg närmare att infria mitt ena nyårslöfte!
 
Att lära mig ett instrument!
 
När jag var och tittade på min lägenhet upptäckte
jag att hon som skulle flytta ut hade en keyboard
stående i förrådet. 
 
Jag frågade om hon vilja sälja det - och vips!
Så ägde jag ett keyboard. 
 
Fullt utrustad med notställ, keyboard ställ, 
pianopall, mikrofon och hörlurar. 
 
Då flytten tagit upp mycket tid och energi 
tillsammans med jobb har det inte blivit så 
mycket spelande. 
 
Men jag har lärt min början på "Over the rainbow". 

Keyboard inköpt!