1/12 Äventyr avklarat

 
 
Antal lägenheter - 0
Antal nyårslöften uppfyllda - 1
 
Ödet har gjort det - igen. 
 
En krog kanske inte känns som något jätte speciellt. 
Men ett ställe där man har många gamla minnen och har
upplevt många roliga stunder kanske är det. 
 
Det är vad denna krog har varit för mig. 
En umgångesplats. En mötesplats. En trevlig kväll. 
Nu ska den inte finnas kvar, försvinna och bytas ut
mot något nytt. 
 
Naturligtvis ville jag vara där en sista gång och få tänka
tillbaka på alla roliga minnen! 
Men den här gången verkade som att ödet hade annat 
planerat för mig. 
 
Det verkade som att jag ännu en lördag kväll skulle bli
sittandes hemma i mammas lägenhet längtandes efter 
vad som komma skall när jag får eget boende (igen)
och komma tillbaka till stan. 
 
Ett alternativ dök upp, att följa med på en lokal dansbands
kväll i byn. 
Dansband är inget jag lyssnar på och i ett litet samhälle som
detta där alla känner alla kändes det inte som möjligheterna 
för kvällen skulle kunna bli så stora. 
 
Jag skickade iväg ett sms till en gammal bekant som jag 
faktiskt inte umgåtts med sedan jag bodde hemma. 
Detta sms ledde till många möjligheter och att nya dörrar 
öppnades upp. 
 
(Detta skrivs 54min in i Transformers filmen där ett mycket
passande soundtrack till min text spelas)
 
Kvällen slutade med att jag hamnade där, på min krog. 
Oplanerat, obestämt och överraskande. 
Det var inget speciellt, inte mer folk, inte roligare och inte
heller annorlunda mot de andra gånger jag varit där. 
 
Men jag var där. 
 
Jag kom dit. 
 
Tillsammans med väldigt trevliga människor som jag inte
skulle ha fått träffa om jag inte hade skickat det där sms:et
när jag tvekade på dansbandskvällen. 
 
Hela kvällen blev ett äventyr med många nya minnen och 
många nya skratt. Och förhoppningsvis med möjlighet till 
fler trevliga kvällar framöver. 
 
Ödet gjorde det - igen. 
 
Kvällen var så spännande och äventyrligt att jag stryker en
på min lista. 1/12 äventyr detta år är avklarat.

Detta lägger ribban för resten av årets äventyr.
Som förhoppningsvis  kommer att toppa varandra i och med
årets gång.  
 
 

Kommentera här: