Brutna nyårslöften..

 
 
Ja, den här listan gick det inte bra med.. 
 
Nyårlöften:
 
  • Uppleva 12 äventyr. AVKLARAD 
    Minst. 

  • Lära mig att spela någontyp av instrument. PÅBÖRJAD
    Har aldrig kunnat men har alltid velat kunna spela något instrument, vad som helst!)

  • Gå på konsert. FAILED
    Har altid varit på konsert, förutom Markoolio 2001.

  • Bada naken. FAILED
    Har aldrig gjort i vuxen ålder! 

  • Flytta hemifrån. AVKLARAD
    Igen. Tillfälligt hemmaboende hos min mor då min fd. och jag inte längre är tillsammans. 

  • Gå på premiär. FAILED

  • Göra något jag tidigare aldrig har gjort. DONE! 

  • Spela in och lägga ut någonting på youtube.
    Har aldrig gjort, vet inte heller om jag vill, men i år ska det provas många nya saker! FAILED!

  • Blogga. NÄTT OCH JÄMT AVKLARAD
    Har aldrig bloggat tidigare, men funderat på det länge. 

  • Gå på festival.  FAILED
    Om inte byns egna lilla festival räknas har jag aldrig varit på en riktigt festival. 

  • Åka utomlands. FAILED
    Helst ett land jag inte tidigare varit i, vilket är många. 

Ja som sagt, det här gick inte så bra det här! 
Trodde verkligen när jag skrev listan att detta skulle egga mig att prova på fler nya saker
och inte fastna i vardagen. 

Men jobb och annat kom naturligtvis i vägen! 

Men när jag började året bodde jag tillfälligt hemma hos min mamma, jag var singel och
bilen var på verkstan. Jag hade 1,5 jobb och en bra pendlingssträcka. Mitt liv stod i lådor
och dagarna bestod av jobb, lägenhetssök och att sälja av mina prylar (en och annan
mys kväll med mamma blev det naturligtvis också!). 
 
Numera bor jag i egen lägenhet ,visserligen andra hand, men om någon månad flyttar jag
till en ny lägenhet med första handskontrakt! Fortfarande singel ( vilket faktiskt känns helt ok! :) )
och en betydligt kortare sträcka till jobbet. Nu har jag två jobb och än så länge står livet ännu inte
i lådor, igen. Sammanfattningsvis har det varit ett fruktansvärt bra år där jag har fått träffa
många fantastiska människor och bäst av allt - jag har lärt känna mig själv! 
 
Straffet för att jag misslyckades med min lista blir en veckas tvförbud kombinerat
med godisförbud! ( :o )
 
Att skriva listor som inte lyckas uppfyllas var ingen särskilt bra idé och ska inte upprepas.
 
HAHA
 
Vem skojar jag med? Jag har ju redan börjat skriva på nästa lista..

Här kommer ett litet smakprov på de 10 punkterna som kommer nästa år! :

  • Gå på date.
    Singellivet innebär mer än att kunna laga starka såser! Dags för lite action. 

  • Lära mig att jonglera.
    Ser skit roligt ut! Varför inte?

  • Youtube.  
    Första klippet har inte kommit än. Men höjer ribban direkt! Lägga ut något på youtube
    som ska få över 20 klicks! ;) 

  • Ta MC-kort. 
    Haha skoja bara! Eller?
Hoppas alla får en skit bra nyår! 

Over and out, 
Anna 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Hejja hejja.... Hoppas det inte blir mc-kort. Huuu.
Allt annat önskar jag lycka till med.
Kramar

Kommentera här: