TV Förbud: Dag 3

 (Foto: Tomatplantorna på balkongen)


Det har nu gått 3 dagar på mitt TV-förbud. 
11 dagar återstår! 

Idag har jag nog insett att jag verkligen varit
beroende av min TV. Inte bara beroende utav 
den utan verkligen haft ett beroende! 

Det har varit tufft och jobbigt och jag har haft
svårt att byta ut den avslappnande stunden i
TV-soffan mot någonting annat. 

Men jag är oerhört mycket aktivare och dagarna 
känns längre! Jag får mycket mer gjort och jag somnar
i tid. Jag inte bara går och lägger mig i tid utan SOMNAR
i tid! Är helt slut på kvällarna och det kan mycket väl
bero på att jag inte slappnar av framför skärmen när jag 
kommer hem ifrån jobbet utan istället aktiverar mig. 

Detta har verkligen gett mig ett litet wake up call! 

Kommer att få ge mig själv lite regler när dagarna är räknade
och det är dags för TV-tittande igen! Kanske varannan dag? 
Inga filmer på veckan? Ska fila på detta lite..

Kommentera här: